На адресу Новоград-волинської міської ради надійшов лист від заступника Міністра регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України у відповідь на звернення Новоград-Волинської міської ради щодо погашення різниці між фактичною вартістю теплової енергії, послуг з централізованого опалення, постачання гарячої води, централізованого водопостачання та водовідведення, постачання холодної води та водовідведення (з використанням внутрішньобудинкових систем), що вироблялися, транспортувалися та постачалися населенню, бюджетним установам і організаціям та/або іншим підприємствам теплопостачання, централізованого питного водопостачання та водовідведення, які надають такі послуги, та тарифами, що затверджувалися та/або погоджувалися органами державної влади чи місцевого самоврядування, наступного змісту:
«Відповідно до листів Секретаріату Кабінету Міністрів України від 06.09.2018 № 16393/0/2-18 до листа Новоград-Волинської міської ради від 28.08.2018 № 01-03/1434 та від 06.09.2018 № 16392/0/2-18 до листа Новоград-Волинської міської ради від 28.08.2018 № 01-03/1431, а також розглянувши листи Новоград-Волинської міської ради від 28.08.2018 № 01-03/1432 та від 28.08.2018 № 01-03/1435 Міністерство регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України в межах компетенції повідомляє.
Законом України «Про Державний бюджет України на 2018 рік» (далі – Закон) передбачено бюджетну програму КПКВК 2761520 «Субвенція з державного бюджету місцевим бюджетам на погашення різниці між фактичною вартістю теплової енергії, послуг з централізованого опалення, постачання гарячої води, централізованого водопостачання та водовідведення, постачання холодної води та водовідведення (з використанням внутрішньобудинкових систем), що вироблялися, транспортувалися та постачалися населенню, бюджетним установам і організаціям та/або іншим підприємствам теплопостачання, централізованого питного водопостачання та водовідведення, які надають такі послуги, та тарифами, що затверджувалися та/або погоджувалися органами державної влади чи місцевого самоврядування» (далі - Субвенція) за рахунок коштів спеціального фонду державного бюджету у розмірі 1 млрд грн, головний розпорядник — Мінрегіон. Джерела наповнення Субвенції визначені в статті 21 Закону.
З метою реалізації норм Закону прийнято постанову Кабінету Міністрів України від 14.02.2018 № 110 «Про затвердження Порядку та умов надання у 2018 році субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на погашення різниці між фактичною вартістю теплової енергії, послуг з централізованого опалення, постачання гарячої води, централізованого водопостачання та водовідведення, постачання холодної води та водовідведення (з використанням внутрішньобудинкових систем), що вироблялися, транспортувалися і постачалися населенню, бюджетним установам і організаціям та/або іншим підприємствам теплопостачання, централізованого питного водопостачання та водовідведення, які надають такі послуги, та тарифами, що затверджувалися та/або погоджувалися органами державної влади чи місцевого самоврядування» (далі - Постанова).
Враховуючи зазначене, внесення змін до Постанови з метою розширення напрямків фінансування вказаної субвенції з Державного бюджету можливе лише після внесення відповідних змін до Закону України «Про Державний бюджет України на 2018 рік».
Відповідно до Положення про Міністерство фінансів України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20 серпня 2014 р, № 375, основними завданнями Мінфіну є забезпечення формування та реалізація державної фінансової та бюджетної політики.
Мінрегіон неодноразово звертався до Мінфіну з пропозицією щодо виділення додаткових коштів на погашення різниш між фактичною вартістю та встановленими тарифами та розширення джерел фінансування Субвенції.
У разі внесення змін до Закону України «Про Державний бюджет України на 2018 рік» Мінрегіоном буде здійснено заходи щодо перегляду Постанови та внесення на розгляд Уряду України відповідних зміни до неї.
Разом з тим, відповідно до статті 5 розділу II Закону України «Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг», під час виконання своїх функцій та повноважень відповідно до закону Регулятор діє самостійно та незалежно від будь-якого іншого органу державної влади, іншого державного органу, органів місцевого самоврядування, їх посадових та службових осіб, суб'єктів господарювання, а також політичних партій, громадських об’єднань, професійних спілок чи їх органів.
Будь-які письмові чи усні вказівки, розпорядження, доручення органу державної влади, іншого державного органу, органу місцевого самоврядування, їх посадових та службових осіб, суб’єктів господарювання, політичних партій, громадських об’єднань, професійних спілок чи їх органів, а також інших осіб, що стосуються виконання членами Регулятора, його посадовими особами своїх функцій і повноважень відповідно до закону, є незаконним впливом.
Органам державної влади, органам місцевого самоврядування, їх посадовим і службовим особам, суб’єктам господарювання, політичним партіям, громадським об’єднанням, професійним спілкам та їх органам забороняється втручатися у процеси державного регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг.»
Відділ інформації та зв’язків
з громадськістю міської ради
|