Офіційний сайт Городницької селищної ради

Житомирська область, Звягельський район

Права споживачів: повернення грошей і обмін товару.

Дата: 04.04.2019 14:17
Кількість переглядів: 1617

Які права має споживач при обміні та поверненні товару? Що робити і куди звертатися, якщо продавець не хоче повертати гроші? Чи можна повернути неякісний товар без чеку за покупку і як відновити чек? Яка продукція не підлягає обміну і поверненню в магазинах й на ринках? Як повернути гроші за товар, куплений в інтернет-магазині? Яка оптимальна процедура успішного повернення покупки назад у магазин?

 

Захистити права споживача допоможе інструкція «Юридичного порталу» з процедури обміну товару належної якості й повернення грошей за продукцію неналежної якості.

Мабуть, кожен українець знає, що у нього є законна можливість протягом 14 днів обміняти або повернути куплений товар, якщо він з якоїсь причини йому не підійшов. Наприклад, не влаштовує розмір, фасон, колір, форма, габарити або є інші підстави, за якими покупка не може бути використана за призначенням.

Дані правила обміну поширюються на непродовольчий товар належної якості за умови, що він не використовувався і зберіг товарний вигляд, споживчі властивості, пломби, ярлики, а також розрахунковий документ (чек), виданий споживачеві під час покупки (ст. 9 Закону України «Про захист прав споживачів»). При цьому спосіб оплати товару не має значення, він може бути придбаний як за готівку (безготівкові гроші), так і в кредит.

Обмін або повернення товара не завжди відбувається легко, оскільки є ймовірність наштовхнутися на недобросовісного продавця. Крім того, проблеми можуть виникнути через незнання своїх прав. Тому докладніше розповімо про процедуру і нюансах повернення товару, який не підійшов покупцеві.

Товари, що не підлягають обміну та поверненню

Держава захищає інтереси всіх своїх громадян, тому, щоб не порушувати права інших споживачів, які придбають повернуту ким-небудь продукцію, Кабінетом Міністрів України затверджено «Перелік товарів належної якості, що не підлягають обміну (поверненню)». Отже, повернути продукцію в магазин і отримати назад свої гроші можна далеко не за всі групи товарів.

У список «неповернення» потрапили всі продовольчі товари (їжа, напої, алкоголь, дитяче харчування, тютюнові вироби), ліки, медичні інструменти, прилади та апарати, предмети санітарної гігієни. Крім того, обміну та поверненню не підлягають деякі непродовольчі товари: панчішно-шкарпеткові вироби, постільна та натільна білизна, косметика, парфумерія, товари для новонароджених, інструменти для манікюру і педикюру, ювелірні вироби, друкована продукція та інше.

Список товаров, которые нельзя вернуть и обменять

Порядок обміну/повернення товару

Згідно із законом, покупець протягом двох тижнів (якщо триваліший строк не оголошений продавцем) може звернутися в магазин і замінити товар, який йому не підійшов, на інший. Після закінчення цього терміну повернення можливе тільки за гарантією.

Якщо на момент звернення аналогічного товару для заміни немає в продажу, покупець має право:

  • купити будь-яку іншу продукцію з асортименту магазина (з перерахунком вартості)
  • обміняти товар на аналогічний при першому ж надходженні потрібного товару в продаж
  • повернути виріб і отримати назад гроші у розмірі вартості повернутої продукції

Як повернути побутову техніку та електроніку

Процедура обміну і повернення побутової техніки, особливо великогабаритної (холодильник, пральна або посудомийна машина, духова шафа, плита), має ряд особливостей. Зокрема, якщо під час доставки товару ви зрозуміли, що він вам не підходить (не вписується в інтер’єр, не підходить колір або габарити), можна від нього відмовитися. Однак за доставку техніки доведеться заплатити.

Повернути гроші за побутову техніку та електроніку, що була в експлуатації, навіть якщо мова йде всього про декілька днів, досить складно. Необхідно зв’язатися з сервісним центром, доставити туди товар і чекати поки вони перевірять збереження якісного стану техніки.

З мобільними телефонами і смартфонами виникає аналогічна ситуація. Відповідно до українського законодавства, телефон без браку і несправності можна повернути в магазин протягом 14 днів. Зрозуміло, він не повинен мати слідів використання і зберігати товарний вигляд.

Якщо з товарним виглядом пристрою все більш-менш зрозуміло (не допускаються подряпини дисплея, пошкодження корпусу, упаковки і т.п.), то за якими ж критеріями визначається, чи був телефон у використанні?

Достатньою підставою для відмови повернути гроші за телефон є перепрошивка пристрою, установка сторонніх додатків або наявність в пам’яті смартфона користувацького контенту — фотографії, музика, відео. Крім того, якщо з телефону були здійснені дзвінки сумарною тривалістю більше 5 хвилин — пристрій назад не приймуть.

Якщо огляд не виявив ніяких підстав для відмови в прийомі телефону назад в магазин на реалізацію, покупець може або повернути свої гроші, або обміняти смартфон на новий, в тому числі з доплатою.

Як обміняти/повернути одяг і взуття

Повернути гроші за речі, які не сподобалися або обміняти їх на інший товар, можна за умови, що взуття та одяг не були у експлуатації і повернені в непошкодженому і незабрудненому вигляді. У заміні взуття/одягу на нові речі (поверненні грошей) буде відмовлено, якщо:

  • з моменту купівлі товару, що не має суттєвих недоліків, пройшло більше 14 днів
  • продукція, що повертається не є новою (помітні сліди носіння, потертості, дефекти)
  • при перевірці якості товару виявлені ознаки стороннього втручання (спроба ремонту) або порушені інші умови гарантійного обслуговування
  • комплектація товару, що повертається є неповною, наприклад, втрачені якісь елементи одягу або взуття
  • відсутній товарний або касовий чек, який підтверджує факт придбання товару

Як повернути гроші за товар: порядок дій

За умовами повернення грошових коштів за товар належної якості покупцеві необхідно виконати декілька дій:

  • звернутися до продавця і написати заяву на повернення коштів. Як правило, в магазині є стандартний бланк повернення, в якому необхідно вказати персональні дані
  • повернути придбаний товар в цілій упаковці і з повною комплектацією, зазначеною в технічній документації (техпаспорті)
  • надати квитанцію про покупку, товарний або касовий чек

В який термін зобов’язані повернути гроші за товар?

Відповідно до закону, при поверненні товару належної якості розрахунки із споживачем проводяться виходячи з вартості товару на момент купівлі. Гроші, сплачені за товар, повертаються покупцеві в день повернення покупки (розірвання договору). Якщо у продавця (магазину) немає можливості повернути гроші відразу — виплати проводяться не пізніше, ніж через 7 днів з моменту отримання товару та письмової заяви на повернення.

Повернення грошових коштів здійснюється способом, яким здійснювалась оплата — банківським переказом на зазначені покупцем у заяві реквізити або готівкою.


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь